onsdag den 6. juli 2011

Kunstige øjne og kranie fremstillet af trylledej

Hvorfor iklæde sig det samme som alle de andre eller gå ud og investerer i dyre kostumer eller ting af plast. Når man kan lave så mange sjove ting ud af trylledej.


Her er et øje jeg lavede til min søn, da han skulle til en fødselsesdagfest hvor emnet var "uhygge". Desværer fik vi ikke taget foto af ham på selve dagen, men det her er næsten lige så godt:





Disse øjnee blev lavet til at hænge om halsen, som et uhyggeligt smykke og var faktisk det, der inspirerede mig til at lave et man kunne tage på som en øjeklap:




Til alle gæsterne lavede jeg øjne og kødben som jeg satte snor på, så det blev til halssmykker.



Fødselsdags barnet skulle have en gave og det blev til dette kranie, som vi fyldte med popcorn (hjernemasse). Her fotograferet med en rød cykellygte indeni, så det fungerer som uhyggelig lampe:


Ja ja, jeg ved det godt... proportionerne er helt skæve og underkæben forkerte, men det ser stadig fedt ud og fødselsdags barnet blev glad for gaven. Desværre nåede jeg ikke at lakerer det og da det efterfølgende blev sat på et fugtigt sted og trak fugt til sig (det gør salt), har jeg det nu til reparation og lakering.

Det tog rigtig mange timer at lave kraniet og processen strakte sig over flere døgn. Men det var en sjov opgave at kaste sig over og den bragte mig megen glæde :o)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar