torsdag den 14. juli 2011

Franske liljer i trylledej som vægdekoration (french lilly)

Jeg elsker franske liljer og derfor har jeg lavet nogle til at hænge op på mine væge. Jeg kunne sagtens bare have malet dem direkte på vægen, men jeg kan godt lide de skygger der kommer på vægene når det er en form der fylder, frem for en flad tegning...





Det er nemt at lave en fransk lilje i trylledej, sådan gøres det:
Del en portion trylledej i 2
Derefter deles den ene portion i yderligere 2 dele
Alle 3 portioner rulles og trilles nu, så de er tykke i den ene ende og tynde i den anden
De 2 lige store portioner, skal helst rulles så de har nogenlunde samme størelse
Lav et ophæng i noget metaltråd og stik det ind i den store pølse foroven
Læg de 3 pølser ved siden af hinanden, den største i midten og de 2 små på hver side
Du kan nu ridse mønstre ned i pølserne eller lægge pynt på
Lav et fladt bælte og læg det over alle 3 og skub det lidt ind under i siderne
Skub delene lidt ud og tryk dem forsigtigt flade, så de får lidt liv og kommer til at ligne en ægte fransk lilje

God fornøjelse




Ingen kommentarer:

Send en kommentar